L’esport en la vida d’aquest avi és cultura i art amb una filosofía i pedagogía pròpia. I l’estima perquè és configurador social i definidor de paísos. L’esport català ho palesa a bastament. No ha fet esport, aquest avi, però l’ha viscut intensament. Ho explicarà també en aquesta bloc que dedicarà a l’esport català.

dijous, 31 de juliol del 2014

AMICS MEUS DEL MÓN DE L’ESPORT

Quan miro enrere, en la meva activitat pedagógica-esportiva hi ha records que m’emocionen i em neguen els ulls. Són amics i exalumnes que han brillat com esportistes d’elit. TITO MAS, jugador  d’hoquei sobre patins, internacional i campió del món, em demostrà una amistat, que no sé com explicar, ni agraïr, obrint-me les portes de casa seva i convidant-me a passar uns dies de vancances a Salàs, on hi tenia una torre. Ell em va obrir les portes de la Federació de Patinatge i m’empeltà l’afició envers aquest esport, que a Puigcerdà es traduí en el Club de Gel. Un dels jugadors d’hoquei sobre patins, alumne meu de Puigcerdà, JOAN ANTONI ROCA DE NINYALS, va fitxar pel primer equip del Voltregà en l’etapa daurada d’aquest club. MARCELINO,jugador del Vic i del Voltregà, que actualment viu a Puigcerdà fou un gran col·laborador per la introducció de l’hoquei a la capital ceretana. Dos alumnes formaren en els equips nacionals d’esquí d’Andorra i d’Espanya, JOSEP VILANOVA i FRANCESC PRAT. En el món del futbol fou amic, el davanter del Barça i gran golejador, MARTIN, amb qui compartia seient en el camp del RCD Espanyol. Un altre bon amic i excel·lent alumne, RAMON ALFONSEDA, jugador del Barça i actualmente President de l’Associació de Jugadors del CF Barcelona. Alumnes meus que van fitxar pel Barça són ENRIC MORET i EUDALD DURAN. En la meva etapa de Barcelona i Granollers, els responsables del futbol base del Barça, Srs. TORT i BENAGES em demostraren la seva amistat i simpatía. Al món amistós de l’handbol li dedicarè un altre apartat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada