L’esport en la vida d’aquest avi és cultura i art amb una filosofía i pedagogía pròpia. I l’estima perquè és configurador social i definidor de paísos. L’esport català ho palesa a bastament. No ha fet esport, aquest avi, però l’ha viscut intensament. Ho explicarà també en aquesta bloc que dedicarà a l’esport català.

dimecres, 16 de juliol del 2014

LA PRIMERA I ÚNICA BICICLETA

Era molt nen encara. Els meus progressos en el procès de recuperació física aconsellaren al meu pare la compra d’una bici. A casa dels avis, a Can Torres de Collsuspina, no n’hi havia cap. Va ser una joguina també per al meu germà, Josep, i la meva cosina, Montserrat. L’aprenentage per l’era de la casa de pagès no va ser massa llarg. Tan el meu pare com el meu oncle Pere s’hi van esforçar molt. I aviat esdevinguè la joguina dels amics i amigues. És veritat que la finalitat principal era la d’anar a l’escola a Moià, el poble veí que estava a 8 kms. Però força dies festius per les tardes esdevenia la joguina dels amics  i les amigues dels de Can Torres, que ens reuniem en el bosc davant de la masia i la carretera, molt poc transitada, ajudava molt a jugar amb la bicicleta. Hi havia cúa per pujar-hi i alguna baralla. Però no la vaig gaudir gaire anys perquè a l’any d’haver anat al Col·legi de Moià vaig ingressar a l’Escola Pía en l’anomenat calasanciat d’Alella. Però la bicicleta va complir la seva missió. Fou un bon instrument per reforçar la meva musculatura i sobre tot pel correcte funcionament de les articulacions dels peus. Era, si mal no recordo, l’any 1942. Fins el 1952, a Puigcerdà, no hi havia anat més. Al Pensionat d’Alta Muntanya esdevinguè un instrument esportiu i pedagògic. Les excursions més llargues foren una anada i tornada al mateix dia a la Seu d’Urgell i tornada a Puigcerdà. I una altra amb un alumne aficionat al ciclisme vam pujar la Collada de Tosses per veure la volta ciclista a Catalunya i concretament a Miquel Poblet, que a la Collada va patir tres reventons. Del cim de la Collada a Puigcerdà la carretera encara no estava asfaltada. Va ser una epopeia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada