L’esport en la vida d’aquest avi és cultura i art amb una filosofía i pedagogía pròpia. I l’estima perquè és configurador social i definidor de paísos. L’esport català ho palesa a bastament. No ha fet esport, aquest avi, però l’ha viscut intensament. Ho explicarà també en aquesta bloc que dedicarà a l’esport català.

divendres, 25 de juliol del 2014

EL MEU LLIBRE “ELS ÀNGELS JUGUEN A FUTBOL”

Amic lector perdona el meu orgull, però sento una necessitat d’explicar-me. Per començar el tema central no són ni tècniques, ni història, ni partits, l’objectiu, basant-me en els valors de l’esport, vol descobrir, encara que metafòricament, que un partit de futbol, no tot l’entorn d’aquest esport, pot molt be definir un model de societat. Dividit en tres parts, la primera és la més filosófica perquè la dedico a desvetllar valors socials que en un partit de futbol es practiquen. I també un model polític democràtic fonamentat en el respecte de les individualitats, la necessitat d’aquestes, i com a partir d’aquest principi és possible una globalitat pacífica i constructiva.Aquesta idea es desenvolupa en la tercera part amb   un títol que possiblement sorpendrà sobre la meva interpretació de La Roja en els campionats del món de 2010. I la segona part, el tema central es basa en els anys que Pep Guardiola va entrenar el Barça i en la vessant histórica del catalanisme del club des de la seva fundació. L’esport és un tema que m’ha acompanyat, gairebé, tota la meva vida i ara a les meves velleses em dedico a pensar-hi. Estic convençut que aquest llibre que encara s’ha de presentar a diferents poblacions com Parets del Vallès, Sant Celoni, La Roca del Vallès, Lliçà de Vall, Lliçà d’Amunt i Olot pateix d’alguns punts foscos que cal explicar millor, en particular al tractar-lo com una religió i al no abastar un camp més ampli. És veritat que nomès m’he dedicat a la vessant positiva perquè penso que la mirada positiva és més creativa i socialment més efectiva. Però a partir d’aquest treball n’estic plantejant un de nou més ampli amb el títol “DIMONIS EN EL FUTBOL”. El llibre l’ha publicat TEMENOS EDICIONS.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada