L’esport en la vida d’aquest avi és cultura i art amb una filosofía i pedagogía pròpia. I l’estima perquè és configurador social i definidor de paísos. L’esport català ho palesa a bastament. No ha fet esport, aquest avi, però l’ha viscut intensament. Ho explicarà també en aquesta bloc que dedicarà a l’esport català.

dilluns, 10 d’octubre del 2016

EL PATINATGE ARTÍSTIC DE PARETS AL MÓN



Sortosament la lectura de la premsa esportiva i la visió de la tv, sovint, et dóna alegries. Una alegria, que, a la vegada, m’ha fet veure el desconeixement que en tinc d’esdeveniments i entitats de casa. I la premsa escrita m’ha palesat que veritablement l’esport de Parets té un lloc en l’esport mundial i un lloc significatiu. Tenia notícies del Club Patí de Parets, però desconec la seva història, encara que alguns rumors m’havien arribat. Catalunya en la modalitat de patinatge artístic de grups de show és capdavantera i en aquest espai hi figura el nom de Parets del Vallès. Els patinadors i patinadores de Parets participen en la categoria de grups de show petits, format per quatre patinadors, el de Parets dos nois i dues noies. I la notícia que mereix els millors aplaudiments ha estat els dues medalles de bronze assolides amb els seus pòdiums pertinents. Una de les medalles la guanyà el patinador junior, David André, que en les competicions catalanes i espanyoles és un valor de futur i en els campionats del món de Novara ha demostrat que és un valor a seguir.
La segona medalla, aconseguida en la competició de grups de show petits, el de Parets, pujant al pòdium amb la medalla de bronze ha confirmat la línia ascendent confirmada en els campionats catalans i espanyols havent aconseguit enguany el Campionat d’Espanya de la modalitat. El patinatge és un dels esports més antics, conservant-se un patí d’os per desplaçar-se per les glaceres de la prehistòria. Catalunya és capdavantera en el patinatge de rodes, en línia i de gel. I precisament és l’esport que més campionats del món han guanyat les seleccions de patinatge. Les medalles de bronze del patinatge artístic de Parets del Vallés m’han fet reviure etapes molt felices de la meva vida, essent una d’elles l’atorgament de la medalla d’argent a la meva persona per la Federació Catalana de Patinatge sobre Gel. Le meva més cordial felicitació al Club Patí de Parets encoratjant-lo a pujar nous graons de l’escala i si s’escau a millorar les actuacions en els Campionats del Món i dels Jocs Olímpics. (Nota: les fotos adjuntes les he trobades a Internet).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada