L’esport en la vida d’aquest avi és cultura i art amb una filosofía i pedagogía pròpia. I l’estima perquè és configurador social i definidor de paísos. L’esport català ho palesa a bastament. No ha fet esport, aquest avi, però l’ha viscut intensament. Ho explicarà també en aquesta bloc que dedicarà a l’esport català.

dimecres, 20 de gener del 2016

Dos esdeveniments que no m’agraden




Sóc l’avi que estima l’esport i veient les notícies m’he amoïnat força. Fan referència al Barça i a l’Espanyol. Avui l’Espanyol ha passat a mans del poder econòmic xinès i per complicar-ho més la directiva de deu membres estarà formada per set xinesos i tres espanyols, suposaria que tres catalans. No m’agrada gens la notícia. Una vegada més el diner actua com a amo i senyor de la societat. Amb quines garanties podrem afirmar que l’Espanyol, malgrat el nom, és un equip català? I em sap molt greu perquè referent a la meva persona només li he de dir gràcies. Vaig tenir uns anys les portes obertes i amb seient a la llotja. Personalment m’hauria agradat el canvi de nom, però, a vegades, cal respectar els orígens. El fundador del Barça, per exemple era suís i els fundadors del Madrid eren catalans. La direcció xinesa, basada en la seva economia, demostrarà la seva capacitat per convertir l’equip`en un referent mundial? Ho dubto i em sap greu el dubte però els diners no ho són tot i massa sovint esdevenen un destorb en les relacions humanes. Cal ser pacient, esperar per desprès poder opinar. Però com a català, l’operació no m’agrada, malgrat la tant recorreguda frase que estem en un món global. No hi combrego perquè la globalitat només és econòmica i es devalua la persona.
El segon esdeveniment em porta a una crítica amistosa a la informació. En la informació esportiva s’ha presentat unes preguntes a aficionats de l’Atlètic ensenyant-els-hi una fotografia de, per a mi, molt mal gust. Un Neymar que jo no reconeixia. No es pot anar pel món amb preguntes que més aviat distorsionen que informen. Amb l’ocasió del partit d’avui entre l’Atlètic i el Barça cal ser més esportiu i menys manipulador. Personalment no puc aprovar la informació abans-partit de TV3. La trobo un xic manipuladora que fa preveure un partit que hauria de ser un model esportivament, com un partit en el que tot si valdrà, començant per opinar més aviat negativament de l’arbitratge i sobre l’absència de dos jugadors del trident. Ho considero una falta de respecte envers l’afició basca i envers la plantilla dels jugadors del Barça. M’agradaria una mica més de serietat i que desaparegués de la informació tota insinuació marginadora.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada