L’esport en la vida d’aquest avi és cultura i art amb una filosofía i pedagogía pròpia. I l’estima perquè és configurador social i definidor de paísos. L’esport català ho palesa a bastament. No ha fet esport, aquest avi, però l’ha viscut intensament. Ho explicarà també en aquesta bloc que dedicarà a l’esport català.

dimarts, 29 de gener del 2019

JOAN CASTILLO, PRESIDENT DE L’ESPORT CLUB GRANOLLERS


El 3 de març de 2019 el club de futbol granollerí complirà cent sis anys. El seu primer president fou una personalitat en el camp de la medecina i una personalitat en el món del civisme treballant per la dignitat de la seva ciutat i de Catalunya. Perseguit per la política però estimat per la seva gent i coneixedor dels valors del futbol per portar arreu el nom de la seva ciutat. La trajectòria del club ha estat marcada pel canvi de nom. Esport Club Granollers va passar a Granollers Esport Club. Acabada la incivil guerra, s’obligà el canvi de nom a Club Deportivo Granollers per retornar a inicis dels anys 1980 al nom d’orígen. Des de la seva fundació fins avui té l’honor d’haver estat una entitat esportiva capdavantera en el camp i en la formació. I la história té cops amagats. El president elegit el 2019 és una persona esportiva en el camp de joc i en l’aula formativa. És una persona que farà brillar el club, obedient a la lletra de l’himne de l’entitat que la tornada de cada estrofa repeteix: “Endavant,Granollers, amb futbol pioners”. El meu coneixement del nou president em porta a l’etapa formativa. El Joan Castillo que vaig conèixer era un esportista de base i més de quaranta anys desprès conec el Joan Castillo, president. La personalitat que em va fer conèixer el seu comportament en l’etapa formativa humana i esportiva em dóna prou credibilitat per afirmar que des de l’autoritat que li pertoca en l’actual configuració esportiva de l’entitat, actuarà eficaçment perquè estima l’esport i estima Granollers. I la seva estimació en l’etapa formativa no tot foren flors i violes, encara que les flors feren gaudir del flaire de les seves essències atlètiques, tècniques i futbolístiques. Era un jugador que en el camp cridava l’atenció per les seves respostes físiques. En un partit, una persona que seia al meu costat em va dir: Com és que remata tant bé de cap amb els salts que fa? La meva resposta fou: per què també és un bon gimnasta. Una persona que de jove va saber escollir bé. I aquesta capacitat d’escollir no es perd. I amb els companys de junta que té, estic segur que l’Esport Club Granollers pot recuperar l’afició dels seus anys més brillants. I la meva opinió es basa amb una dada que, massa sovint no es compleix, és una persona amb un gran respecte a la gent. I quan l’he felicitat pel nomenament m’ho ha demostrat amb alguna cita d’estudiosos de l’esport i de la psicologia humana. Només demano a l’afició un recolçament total al nou president i a la seva junta. Des de la responsabilitat social de la presidència la junta que presideix Joan Castillo aconseguirà de l’Esport Club una nova etapa de bon futbol i bon esport a dintre i fora del camp. Una etapa que els jugadors del Granollers, eixits de la pedrera siguin desitjats pels clubs de primera línea i els aficionats repeteixin els dos primers versos del l’himne “un equip de futbol amb identitat / és aquest nostre i tant estimat”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada