L’esport en la vida d’aquest avi és cultura i art amb una filosofía i pedagogía pròpia. I l’estima perquè és configurador social i definidor de paísos. L’esport català ho palesa a bastament. No ha fet esport, aquest avi, però l’ha viscut intensament. Ho explicarà també en aquesta bloc que dedicarà a l’esport català.

diumenge, 24 de setembre del 2017

Pau Garcia, del Club Patí Parets

Fou una sorpresa. Conec la trajectòria del Club Patí Parets i sé de la qualitat de molts dels seus patinadors i de les seves patinadores. La Gala del Patinatge de la Federació Catalana, Catalunya Stars em feia gaudir interiorment la bellesa de les figures que dibuixaven patinadors i patinadores, individuals i per grups i em traslladaven als anys cinquanta del segle passat, quan en una pista de gel al bell mig de llac de Puigcerdà vaig gaudir com organitzador i com espectador de la bellesa del patinatge artístic. Gràcies Club Patí Parets per fer-me present la memòria. I la sorpresa fou gran, primerament amb la presència del CP  Lliçà de Vall amb el seu Grup de Show i com a ciutadà de Parets, la presència del jove de 16 anys Pau Garcia em trasnportà al cel del patinatge. Elegant, segur, creatiu, escribia sobre la pista del Palau d’Esports de Girona un poema magnífic, perquè l’expressió artística esportiva també és poesia. I mentre el jove Pau em meravellava estava pensant si serisa capaç d’escriure una poema tant expressiu, com ho feia ell amb els seus patins. El patinatge és una de les modalitats esportives més antigues de la història per la senzilla raó que és conserva un patí d’òs de la prehistòria, mitjà de desplaçament durant les èpoques glacials. El Palau d’Esports de Girona no és de gel, sinò de patins de rodes, i s’hi dibuixen figures artístiques amb patins de rodes. I Pau Garcia, amb la seva curta edat, escribia figures de mestre. He dit que m’agradaria escriure el poema que escriguè amb els seus patins, però també m’agradaria tenir una còpia de l’obra d’art que dibuixà en el parquet del Pavelló gironí. Seguint la informació, que vaig seguir per Vallès Visió, el patinador paretà gaudeix ja d’un reconeixement nacional i internacional amb la previsió d’un futur de figura mundial. I mentre l’admirava, i sabedor de l’existència de patinadors i patinadores de primera fila del Club Patí Parets, vaig somiar amb la possibilitat d’un Espectacle poètic, musical i patinatge. Somiar és lliure, però el Club Patí Parets és una realitat de primera línea nacional i internacional. Felicitats Club Patí Parets. Pau Garcia, noi dafalleixis, endavant, el futur està a les teves mans. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada