L’esport en la vida d’aquest avi és cultura i art amb una filosofía i pedagogía pròpia. I l’estima perquè és configurador social i definidor de paísos. L’esport català ho palesa a bastament. No ha fet esport, aquest avi, però l’ha viscut intensament. Ho explicarà també en aquesta bloc que dedicarà a l’esport català.

dilluns, 6 de juny del 2016

Cadet A del BM Granollers, tercer del Campionat d’Espanya



Un campionat d’Espanya que m’ha causat molt bones reflexions però, a la vegada, algunes incomprensions. Si parem esment en la classificació  i en el conjunt de la fase final ens adonarem del protagonisme de l’handbol català amb dos equips que podien molt bé aspirar al títol i el repartiment de medalles ho confirma. No em fou possible seguir tots els partits per la TV de la Federació Espanyola, però el que vaig visionar em portà a situacions a les que no les hi trobo una explicació raonable, potser lògica per la política esportiva de la pell de brau. Penso sincerament que la final se la mereixien els dos equips catalans. Però pel poc que vaig veure i vaig poder intuir a la Federació no li interessava aquesta final. Valorant  el partit de la final, no entenc dos resultats: a) que el Barça en la fase classificatòria perdés el partit amb el mateix equip, b) que el Granollers, perdés amb el mateix les semifinals amb pròrroga inclosa. Em direu que la classificació dels equips catalans és tot un èxit. Sobre el paper, sí. Valorant el procés, no. El Granollers va fer mèrits per ser finalista i no interessava que ho fos. Aquesta és la meva conclusió. Els meus dubtes, els arbitratges, els que vaig veure tenien una subtilesa de manipulació estudiada i alguns comentaris televisius no podien fer gala d’imparcialitat. És curiós, amb tots els respectes als jugadors, que guanyessin un partit als dos representants catalans. Pel que vaig veure a la final, encara ho entenc menys. Que puc anar errat, és possible. Però també sóc crític amb el comportament de l’equip granollerí. Impecable en la fase de classificació. No entenc perquè va perdre el partit de semifinals. No el vaig poder seguir, però imagino situacions gens favorables. La primera part del partit per el tercer i quart classificat m’explicava el perquè, però la segona part em va confirmar en que l’esportivitat en l’organització tenia defectes innecessaris. I de la mateixa manera que afirmo el que no em va agradar de la fase final, hi va haver situació del Granollers que no em van agradar. Un dels per a mi defectes és la falta de joc, per no dir companyerisme, amb els extrems; un altre i em va cridar molt l’atenció, perquè dos jugadors no va tenir ni un segon en les semifinals i pel tercer i quart lloc; i més, no vull discutir la tàctica dels entrenadors, però davant una situació com es vivia en el darrer partit, penso que s’ha de tenir més confiança en tots els jugadors. Malgrat tot el que no m’agrada, felicitar l’equip pel tercer lloc i la medalla de bronze, amb la convicció que són campions d’honor encara que no ho siguin titularment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada