L’esport en la vida d’aquest avi és cultura i art amb una filosofía i pedagogía pròpia. I l’estima perquè és configurador social i definidor de paísos. L’esport català ho palesa a bastament. No ha fet esport, aquest avi, però l’ha viscut intensament. Ho explicarà també en aquesta bloc que dedicarà a l’esport català.

dilluns, 5 de gener del 2015

CARTA AL REIS, DE L’AVI QUE ESTIMA L’ESPORT

 
Benvolguts Reis de l’Orient: Ja sé que la vostra missió és més important però el món de l’esport us necessita més que mai. I aquest avi també. Us agrairia moltíssim que ajudèssiu al meu nét en la seva trajectòria esportiva perquè l’esport que tant li agrada pugui ser la seva vida. M’agradaria que fos un bon esportista i, a la vegada, una persona important en la cultura de l’esport, un metge, un escriptor, un economista, i sobre tot que l’esport el fassi una bona persona. Estic convençut que m’ajudareu.
També us demano que mireu amb bons ulls el seu equip i club perquè continuin sent un referent esportiu i un model tant en el marc de l’esport com en el gran marc de la vida. El BM Granollers agrairà la vostra ajuda, que pot ser molt important. És important aquesta entitat per a molts nens i nenes, que segurament us han escrit cartes demanant-vos no només joguines.
Esportivament us demano no perdre la il·lusió per, mentre visqui, continuar escribint desenvolupant la meva filosofia de l’esport. Coneixeu prou bé els meus títols. N’hi ha un que em fa molta il·lusió escriure: ELS DIMONIS EN EL MÓN DE L’ESPORT i un segon que estic escribint L’ESPORT EN LA MEVA VIDA. I al costat d’aquest dos títols dues monografies de dues grans figures del BM Granollers. Només us demano no perdre la iul·lusió i aquest regal us agrada molt fer-lo. Per endavant us en dona les gràcies.
De l’esport en general us agrairia que el fèssiu més humà, sobre tot l’esport de grans concentracions i que esdevinguès un gran col·laborador en la construcció d’una societat més justa. Que l’esport no crei diferències exagerades d’ordre económic, ni falses perspectives per a molts que se senten fracassats i desgraciats. Que l’esport esdevingui un autèntic constructor d’una societat més justa. Pot ajudar-hi i molt. I ho podeu fer creant una consciència més humana en totes les persones que es mouen en aquest món, en particular dels grans directius perquè els beneficis de la pràctica esportiva, tots sense excepció, són per a tota la societat no només per a uns pocs com és en l’actualitat.
Estimats Reis de l’Orient, aquest avi que estima l’esport, us demana humil que li conserveu la il·lusió i una consciència justa i verdadera de l’esport. És el regal per aquest any nou. Gràcies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada