L’esport en la vida d’aquest avi és cultura i art amb una filosofía i pedagogía pròpia. I l’estima perquè és configurador social i definidor de paísos. L’esport català ho palesa a bastament. No ha fet esport, aquest avi, però l’ha viscut intensament. Ho explicarà també en aquesta bloc que dedicarà a l’esport català.

dimarts, 1 de juliol del 2014

ESCRIURE SOBRE ESPORT

Faig un parèntesi en la meva actuació a Puigcerdà per presentar la meva activitat literària en el camp de la premsa esportiva, de l’assaig i de la història. En aquest apartat em limitarè només al tema esportiu.
FAMÍLIA I COLEGIO, era una revista pedagògica  que l’equip literari de l’Escola Pia amb seu a Madrid publicava mensualment. El seu Director, el P. Ramon Castelltort, extraordinari poeta i narrador, em convidà a col·laborar-hi amb una secció de pedagogía de l’esport. El tema bàsic era l’esport com element educactiu i perquè els nens havien de fer educació física i esport. Va ser el meu bateig literari esportiu.
4-2-4, era un diari esportiu del periòdic Telexprès. Vaig  col·laborar com a corresponsal de l’handbol, bàsquet i atletisme de Granollers. La meva col·laboració no va ser massa llarga perquè dissortadament va deixar de publicar-se.
COMARCA DEPORTIVA, revista comarcal amb seu a Granollers. Vaig col·laborar-hi pràcticament des de la meva arribada a Granollers l’any 1964 fins la meva secularització el 1969. Hi publicava articles d’opinió, entrevistes i cròniques esportives amb una dedicació especial a l’esport infantil.
EL GOL, la meva col·laboració no era continuada i no fou  massa llarga. Era un setmanari esportiu comarcal. Bàsicament hi publicava articles d’opinió. Hi vaig començar a publicar articles sobre les seleccions catalanes i el comité olímpic català.
He col·laborat en altres revistes comarcals en les que hi barrejava de tant en tant articles d’esport. A vegades he pensat col·leccionar-los i publicar-los en un volum. Però m’és força difícil poder-ho compaginar. Són: Revista del Vallès, Publijordi, Comarca al dia, Actualitat i el Tot Granollers.
En l’actualitat tinc dos blocs, un LLIBRES, ARTS I ESPORT i el darrer UN AVI QUE ESTIMA L’ESPORT.
Llibres de tema esportiu:
Sí, a les seleccions catalanes, un llibret d’unes vint pàgines.
BM GRANOLLERS, ESPORT I CIVISME
L’ESPORT EN LA GLOBALITAT HUMANA
ELS  ÀNGELS JUGUEN A FUTBOL
I preparat per ésser publicat amb motiu del 70 aniversari del BM Granollers
BM GRANOLLERS, CAMÍ D’UNA FILOSOFIA.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada