L’esport en la vida d’aquest avi és cultura i art amb una filosofía i pedagogía pròpia. I l’estima perquè és configurador social i definidor de paísos. L’esport català ho palesa a bastament. No ha fet esport, aquest avi, però l’ha viscut intensament. Ho explicarà també en aquesta bloc que dedicarà a l’esport català.

dimecres, 21 de febrer del 2018

M’agradaria entendre la filosofia esportiva del Barça


No negarè que és un gran club en el mapa  mundial del segle XXI, però cap a on camina? És només una gran club, és un referent, és un innovador, forma part de les entitats que fan progressar la història? Són moltes preguntes i no trobo la resposta. I em sap molt de greu, perquè en  el Barça hi tinc molts bons amics, encara que jo no en sóc, però m’agradaria que representès millor i amb més credibilitat el seu catalanisme. Els darrers dies he visionat tres partits, de tres esports diferents, amb la presència del Barça. Hoquei gel, furbol i bàsquet. També la presència d’algun atleta. L’hoquei gel és un esport minoritari a Catalunya i a Espanya. El partit el va oferir TV3 i aixó és molt important. Però alló que no ho és tant és perquè jugava el Barça malgrat que s’enfrontava a l’equip més antic de Catalunya, que és el Puigcerdà. I es notava que TV3 tenia els ulls oberts pels de la capital catalana. Però que es repeteixi la televisió entre els dos partits i aquí cal agraír la força de convocatòria del Barça. Un altre partit, que em va desconcertar, fou la final del Campionat de Copa de Bàsquet, guanyada pel Barça davant del Madrid. No ho entenc. Un nou entrenador canvia la mentalitat i el Barça torna a ser el gran equip internacional. Què fallava? No se m’acut cap altra idea que els jugadors no s’hi trobaven bé amb l’entrenador que tenien. Hi havia una distensió que psicològicament minvava facultats, treia il·lusió i els resultats eren dolents. I em pregunto, el grup tècnic i directiu del Barça, era tant cec que no s’anadonava? Hi falta filosofia de progrès? Penso, honestament que hi sobra política de diners, de jugadors cars de fora, oblidant la pedrera catalana que hi és. El mateix equip del Barça ho palesa amb prou claretat. El tercer partit, ha estat amb el Chelsea i no hi vaig veure, malgrat que va fer el gol, la veritat del millor, diuen, jugador del món. La jugada del gol de l’empat va originar-la Iniesta i Messi només va empènyer la pilota. De qui era el mèrit. De Messi, no. La part de partit visionada la vaig fixar en l’actuació del geni argentí i francament em va desil·lusionar. No va crear cap perill. El del gol el va crear un altre. És veritat que la psicología no acaompanya sempre com ens agradaría, però hi vaig trobar a faltar més jugadors de casa, que hi són i sé, per experiència, l’interès del Barça i em pregunto, perquè no en treu més profit? No ho entenc. Penso que cal tornar a mirar més els de casa que no invertir tants milions amb els de fora. En el partit contra el Chelsea hi tenia dos jugadors punters, formats al Barça, perquè han d’anar a l’estranger a demostrar la seva vàlua? Francament no entenc la filosofia esportiva del Barça. I no serà per manca de recolzament popular.Falta més presència de jugadors catalans. A la lliga de futbol espanyola hi participen més de dos cents estrangers. És tot un símbol per preguntar-se, cap a on va l’esport en la defensa de la identitat?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada