L’esport en la vida d’aquest avi és cultura i art amb una filosofía i pedagogía pròpia. I l’estima perquè és configurador social i definidor de paísos. L’esport català ho palesa a bastament. No ha fet esport, aquest avi, però l’ha viscut intensament. Ho explicarà també en aquesta bloc que dedicarà a l’esport català.

diumenge, 12 de març del 2017

Una gran tarda del BM Granollers



Una victòria important per alló que significa i per la manera com s’ha aconseguit. He seguit el partit davant del televisor i francament he gaudit amb el joc de l’equip de Granollers. I he gaudit perquè en el partit contra l’Oporto indirectament m’hi sentía implicat. El porter Àlamo era el porter de l’equip cadet de l’Escola Muniucipal de Treball que guanyà el Campionat Escolar d’Espanya, dirigit per l’amic i company César Conde i que es classificat pel Campionat del Món celebrat a França on es classificà sisè. Àlamo, m’ha recordat aquell jovenet esportista, tot il·lusió i entusiasmne i una garantía en la portería. Però també un trocet de la meva ànima se l’emportava EL President del BM Granollers, Josep Pujadas, exalumne dels escolapis i un gran jugador de futbol que podía haver arribat lluny, component d’aquell equip del Sant Josep que jugà la final del Campionat de Futbol cadet contra la Dam. Dos molt bons esportistes que un dirigint, i l’altre jugant i entrenador de porters continúen fent una realitat la fama de Granollers, ciutat xde l’esport. Perdoneu l’incís, però porto el Granollers en el cor per les hores que li vaig dedicar, pels jugadors,exalumnes, que han defensat i defensen els seus colors i perquè el meu nèt juga en un juvenil. I el partit contra l’IOporto, guanyat amb l’autoritat dels grans campions m’ha fet sentir més feliç de formar part de la gran familia del BM Granollers. L’hora del partit se m’ha fet curta, perquè les jugades dels atacants i dels defensors vallesans m’ha regalat, parlat literàriament, un veritable poema de l’esport. És veritat que algunes jugades no quallaven al costat de jugades excel·lents però no hi ha cap activitat en la que els entrebancs no fassin brillar més els resultats. He gaudit amb jugades de conjunt, amb aturades del porter, amb contraatacs i sobre tot amb l’afició dintre la pista i l’entusiasme a les graderies. Un resultat ben treballat i que fa honor a la confiança que l’afició tenia en el seu equip. Continúa viu en la Copa, demostra que està entre els millors i una circumstància molt especial, ajuda als equips de base a estimar el club i desitjar formar part de l’equip de Divisió d’Honor. Un club amb dos equips a la Divisió d’Honor, el masculí i el femení, i una pederera sensacional, la millor del país, és un regal per als ciutadans i un orgull per a la ciutat. Gràcies BM Granollers pel poema esccrit amb jugades i gols que m’ha regalat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada